Logeren bij de Boswachter parkterrein
Logeren bij de Boswachter parkterrein

Heb je een vraag?

Veel vragen hebben al een antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op.

Contact opnemen

Kamperen op een natuurkampeerterreinen

Is een natuurkampeerterrein anders dan een camping?

Een natuurkampeerterrein is een kampeerterrein midden in de natuur. Ze zijn vaak kleinschalig maar hebben ruime plekken. Verder zijn natuurkampeerterreinen ideaal voor mensen die rust zoeken: geen drukke speeltuinen, geen auto's op het terrein, geen radio's en om 22.00 uur moet het stil zijn.

Mag ik mijn hond meenemen?

Op de meeste van onze natuurkampeerterreinen zijn honden aangelijnd van harte welkom. Op deze terreinen heb je keuze uit plekken waar honden toegestaan zijn en plekken waar honden niet toegestaan zijn. Op deze manier kan iedereen van zijn vakantie genieten, zowel hondenbezitters als mensen die liever twee stapjes opzij doen als er een hond langs loopt. Honden zijn niet toegestaan op de trekkersvelden. Daarnaast mag je op onze kampeerterreinen overigens niet op je kampeerplek een afrastering te maken waar je hond vrij kan lopen, bijvoorbeeld met een schapennet of een speciale hondenomheining. Zoek voor vertrek alvast op internet naar de dichtstbijzijnde losloopgebieden, zodat je hond daar z'n energie kwijt kan. Bekijk het overzicht van de kampeerterreinen waar je met je hond aangelijnd mag kamperen.

Wat is een trekkersplek en kan ik deze vooraf reserveren?

Op elk natuurkampeerterrein van Staatsbosbeheer vind je een trekkersveld. Deze trekkersplekken kun je vooraf niet reserveren, maar zijn bedoeld voor gasten die te voet of per fiets komen. Leuk en handig voor als je bijvoorbeeld op fietsvakantie bent of een meerdaagse wandeltocht plant. Op het trekkersveld is bijna altijd wel plek. Je mag met maximaal 6 personen in trekkerstentjes op een trekkersplek verblijven, voor een maximale verblijfsduur van 3 nachten. Honden zijn op de trekkersplekken niet toegestaan.

Ook voor een verblijf op het trekkersveld heb je de Natuurkampeerkaart nodig. Heb je deze niet? Dan kan je deze bijboeken op de zuil, waar je ook je verblijf betaald.

Kan ik nog ergens paalkamperen?

Staatsbosbeheer is helaas gestopt met het aanbieden van paalkampeerplekken. Je bent van harte welkom op een van onze natuurkampeerterreinen!

Zijn er ook seizoenplaatsen?

Nee, er zijn op de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer geen seizoenplaatsen.

Kan ik met een groep komen kamperen?

Ja zeker! Dat kan op een groepskampeerterrein. Voor groepen vanaf 10 personen hebben we verspreid over het land 4 groepskampeerterreinen. Hier weet je zeker dat je gezellig bij elkaar staat op een eigen veld(je), met z'n allen kunt eten en 's avonds verhalen kunt delen bij het kampvuur (zonder dat je buren hier ook meteen van 'mee genieten'). Bekijk hier het overzicht van onze groepsterreinen en vul bij interesse vrijblijvend een aanvraagformulier in.


Op onze natuurkampeerterreinen staan natuur en rust centraal. Om ervoor te zorgen dat iedereen ook echt van deze rust kan genieten, is het op deze terreinen niet toegestaan om met groepen of meerdere gezinnen bij elkaar te staan.

De Natuurkampeerkaart

Waarom heb ik de Natuurkampeerkaart nodig?

De kampeerterreinen van Staatsbosbeheer zijn erkende natuurkampeerterreinen. Dit betekent dat ze aangesloten zijn bij Stichting De Groene Koepel, te gast in de natuur en voldoen aan alle kwaliteitseisen en richtlijnen die voor natuurkampeerterreinen zijn gesteld.

Om op een natuurkampeerterrein te kamperen, heb je de Natuurkampeerkaart van De Groene Koepel nodig. Door de kaart aan te schaffen, verklaar je respectvol te zullen omgaan met de rust, ruimte en natuur op de natuurkampeerterreinen. Op deze manier kunnen de natuurkampeerterreinen met al hun rust en schoonheid gewaarborgd worden. Zodat jij als natuurkampeerder telkens weer kunt genieten van een fijn verblijf.

Voor je gezin (alle gezinsleden) of kampeergezelschap tot maximaal 4 personen op een kampeerplaats (inclusief jezelf) volstaat één Natuurkampeerkaart. De kaart is één kalenderjaar geldig. Sinds 2024 is de Natuurkampeerkaart helemaal digitaal en kan je deze (na aanschaf) vinden in de Kamperen app van De Groene Koepel. De digitale Natuurkampeerkaart kost € 15,95. Je kan ook kiezen voor de digitale Natuurkampeerkaart mét het fysieke Groene Boekje, dit kost samen € 19,95. Je kunt de Natuurkampeerkaart en het Groene Boekje tijdens het maken van je boeking aanschaffen.

Waar kan ik de Natuurkampeerkaart kopen?

Tijdens je online reservering kun je de Natuurkampeerkaart aanvinken als je die wil bestellen. Binnen enkele werkdagen ontvang je de activatiecode van de Natuurkampeerkaart per mail en/of het Groene Boekje per post. Je kan het Groene Boekje met Natuurkampeerkaart ook kopen in de buitencentra van Staatsbosbeheer en bij de winkels van Bever. Online bestellen kan ook, bij Stichting De Groene Koepel.

Is één Natuurkampeerkaart per tent/caravan of per plek voldoende?

Per plek heb je één Natuurkampeerkaart nodig. Deze is geldig voor je hele gezin of kampeergezelschap tot maximaal 4 personen (inclusief jezelf).

Heb ik de Natuurkampeerkaart ook nodig op een groepskampeerterrein?

Nee, de Natuurkampeerkaart is alleen verplicht op de natuurkampeerterreinen. Op een groepskampeerterrein wordt per boeking €10,- voor Stichting De Groene Koepel in rekening gebracht. Met dit ‘tientje voor de natuur’ zet de Groene Koepel zich in voor het netwerk van groepskampeerterreinen in de natuur.

Ik ben mijn Natuurkampeerkaart kwijt, wat moet ik doen?

Neem contact op met Stichting De Groene Koepel via info@degroenekoepel.nl of 030-6033701 voor een duplicaat. Hier zijn kosten aan verbonden.

Reserveren

Vanaf wanneer kan ik reserveren voor het nieuwe kampeerseizoen?

Elk jaar starten de boekingen voor het nieuwe kampeerseizoen begin januari. Je kunt vanaf dat moment een heel kampeerseizoen vooruit boeken (van eind maart t/m eind maart). Voor 2024 is dat 8 januari (natuurkampeerterreinen op De Wadden) en 9 januari (alle andere natuurkampeerterreinen).

Wil je op de hoogte blijven van de precieze data waarop je weer een plek kunt reserveren voor het volgende seizoen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Vanaf november delen we in de nieuwsbrief alles wat je moet weten over het reserveren van jouw favoriete natuurkampeerterrein.

Is er een minimum en/of maximum verblijf?

Het minimum verblijf is 1 nacht. Bij een vroegboeking (aan het begin van een nieuw seizoen) is het voor een aantal kampeerterreinen (op de Waddeneilanden en in Zeeland) verplicht om minimaal 5 nachten te reserveren, later in het seizoen zal deze restrictie mogelijk vervallen.

Sta je zo fijn dat je langer wilt blijven? Verlengen van je verblijf kan je op het terrein via de boekingszuil regelen en betalen. Op de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer mag je maximaal 28 nachten verblijven.

Heb ik voor het maken van een boeking een account nodig?

Ja, je maakt dit account aan op het moment dat je een reservering voor één van de kampeerterreinen maakt.

(Het is niet mogelijk vooraf een account aan te maken.)

Bewaar de inloggegevens van je account goed en neem ze mee als je gaat kamperen. Je hebt deze gegevens namelijk nodig wanneer je aankomt op het kampeerterrein, om je aan te kunnen melden op de zuil.

Is het mogelijk een pleknummer op een kampeerterrein te reserveren?

Ja, bij het vooraf reserveren vanaf de website kun je een pleknummer vastleggen. Voor een voorkeursboeking brengen wij €12,50 in rekening. Maak je niet de keuze voor een voorkeursplek dan zal het systeem je een plek toekennen. Bij aankomst op het terrein meld je je aan op de plek die je is toegewezen, of maak je de keuze voor een andere plek mits de beschikbaarheid dit toelaat.

Met hoeveel kampeermiddelen mag ik op een plek staan?

Op een kampeerplek mag een hoofdkampeermiddel staan (grote tent, vouwwagen, camper of caravan) en maximaal één bijzettentje.

Mag ik een tentje bijzetten bij mijn camper of caravan?

Ja, 1 klein tentje is toegestaan.

Kan ik met meerdere gezinnen of vrienden bij elkaar staan?

Het is natuurlijk hartstikke gezellig om met meerdere gezinnen of vrienden bij elkaar op het kampeerterrein te staan. Samen ontbijten of 's avonds verhalen uitwisselen bij het kampvuur. Dat kan op onze groepskampeerterreinen. Benieuwd naar de mogelijkheden of beschikbaarheid? Vul vrijblijvend een aanvraagformulier in bij het terrein waar je graag naartoe wilt.

Op onze natuurkampeerterreinen is het niet de bedoeling dat je met meerdere gezinnen of een groep bij elkaar staat. Ook niet tijdens weekenden als Hemelvaart en Pinksteren. Natuurkampeerders zijn over het algemeen echte rustzoekers, die komen om te genieten van het getjilp van de vogels of het ruisen van de wind door de blaadjes. De terreinen bevinden zich in de mooiste natuurgebieden, ver van alle drukte. Om deze rust te waarborgen, vragen we je om naar een van onze vier groepskampeerterrein te kijken als je met meerdere bij elkaar wilt staan.

Ik heb een grote camper, op welke terreinen kan in terecht?

Niet al onze kampeerterreinen zijn geschikt voor (grote) campers. Bekijk hier het overzicht.

Welk kampeermiddel kies ik bij reserveren als ik een auto met daktent heb?

Onze kampeerterreinen liggen op de mooiste plekken in de natuur. Op sommige kampeerplekken hebben we de ondergrond verhard en op andere plekken niet. Onze tentplekken bijvoorbeeld zijn vaak niet verhard en zijn daarom niet geschikt om met een auto op te staan. Soms zijn de tentplekken zelfs niet bereikbaar met een auto. Als je met een auto met daktent wilt kamperen, kies dan bij het boeken van jouw vakantie altijd voor 'auto met daktent'. Op deze manier weet je zeker dat je de plek kan bereiken en dat je onbezorgd kan genieten van je vakantie op een ondergrond die geschikt is voor jouw kampeermiddel.

Kan ik meerdere plekken tegelijk reserveren?

Nee dit is niet mogelijk. Elke plek moet apart gereserveerd worden.

Betaal ik voor mijn auto?

Nee, er worden geen kosten berekend voor je auto.

Wat zijn de regels voor een privé sanitairplek?

Op de terreinen de Kijl en de Vlagberg kan je plekken boeken met privé sanitair. Hierbij mag je overnachten met alle type kampeermiddelen. Je hebt tijdens je verblijf een eigen (afsluitbare) ruimte ter beschikking met een toilet, wastafel en douche. De aankomst- en vertrekdagen zijn op maandagen en vrijdagen. Voor de kampeerplekken met privé sanitair geldt dan ook een minimale verblijfsduur van een weekend, mid-week, week of langer.

Kan ik een tent huren?

Je kunt op een paar kampeerterreinen een kant-en-klare tent huren (dit bieden wij aan in samenwerking met externe partijen, zoals www.tipiskamperen.nl, www.amelandtentenverhuur.nl). Als het mogelijk is om een tent te huren dan is dit op de pagina van het terrein aangegeven.

Verder kan je in de winter bij Winterwoods op de Uteringskamp (Drenthe) in yurts overnachten, boeken kan via www.winterwoods.nl.

Kan ik reserveren zonder bankpas?

Reserveringen die op de website zijn gedaan worden betaald met Ideal, Bankcontact (Belgische gasten) of Sofort (diverse andere Europese Landen).

Buitenlandse gasten die geen gebruik kunnen maken van bovenstaande betaalmogelijkheden, ontvangen na een reservering een bevestiging/factuur, die met een bankoverschrijving betaald kan worden.

Moet ik toeristenbelasting betalen als ik in dezelfde gemeente woon als het kampeerterrein?

Nee, dat hoeft niet, maar het reserveringsysteem kan dit niet verwerken. Neem na je verblijf contact op met ons Klant Contact Center, bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur op 030-6977749.

Help, ik moet annuleren! Wat nu?

Nooit leuk. Heb je een vakantie in het vooruitzicht, en kan je plots niet gaan. De vriend met wie je gaat is ziek geworden, de camper staat bij de garage, of je hebt ruim van tevoren geboekt en nu blijkt dat je een bruiloft hebt.

Annuleren dus. Toch?

In de algemene voorwaarden (artikel 6) lees je dat je altijd annuleringskosten betaalt. En afhankelijk van wanneer je annuleert, bepaalt het de hoogte van de annuleringskosten. In de laatste 4 weken voor aankomst is dat 100% van je boeking. Super zuur, want A) je moet de volle mep betalen, en B) je vakantie gaat niet door. Gelukkig is er nog een alternatief: wijzigen. Tot 7 dagen voor aankomst kan je voor € 12,50 wijzigingskosten je reservering wijzigen en je kampeervakantie verschuiven naar een moment dat je wél kan. Je kan zelfs nog kiezen voor een ander terrein. Zo ben je niet al je geld kwijt en heb je nog steeds een vakantie in het vooruitzicht. Je kan overigens alleen verschuiven naar een moment in hetzelfde jaar. Zit je wel binnen die 7 dagen voor aankomst, dan wordt wijzigen gezien als annuleren en is er geen restitutie mogelijk.

Meer zekerheid? Kies voor een annuleringsverzekering

Met een annuleringsverzekering ben je verzekert voor de meest voorkomende redenen van annulering en is de kans groot dat je geen financiële schade hebt. Het is tenslotte al vervelend genoeg dat je vakantie niet door kan gaan. Deze annuleringsverzekering moet je zelf afsluiten bij een verzekeraar en is niet hetzelfde als je doorlopende reisverzekering.

Mocht je willen wijzigen of annuleren, neem dan contact op met ons Klant Contact Center. Dat kan per mail via logerenbijdeboswachter@staatsbosbeheer.nl of telefonisch op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 op 030-6977749.

Zijn er administratiekosten?

Ja, er worden 2,50 reserveringskosten berekend per boeking.

Ik wil logeren op natuurkampeerterrein De Pomp, kan dat?

Natuurkampeerterrein De Pomp bij het Lauwersmeer is t/m 2024 gesloten. We zijn aan het kijken of het terrein opnieuw ingericht kan worden als natuurkampeerterrein.

Aankomst

Hoe laat mag ik arriveren en hoe laat moet ik vertrekken?

Je bent welkom om te arriveren op onze kampeerterreinen tussen 12:00 en 20:00 uur. Het is na 20:00 uur niet toegestaan om op het terrein met een voertuig te rijden. Na 22:00 uur dient het stil te zijn op het natuurkampeerterrein. De uiterlijke vertrektijd is 12.00 uur.

Arriveren op een Waddeneiland

Reis je met de veerboot naar Terschelling, Vlieland of Ameland? Dan kan het zijn dat je boot later aankomt en je hierdoor na 20:00u op het kampeerterrein arriveert. In dat geval ben je ook na 20:00u uiteraard welkom om te arriveren. Probeer je rijbewegingen met de auto of motor zo veel mogelijk te beperken, zodat gasten die al op het kampeerterrein verblijven ook met late aankomsten van de rust kunnen blijven genieten. Ben je met de fiets of lopend, dat is het sowieso geen probleem.

Moet ik mij aanmelden via de zuil?

Ja, als je op het kampeerterrein aankomt dien je je aanwezig te melden op de zuil. Doe dit meteen bij aankomst, voordat je je kampeermiddel opzet. Op de zuil kun je indien gewenst en indien er nog plek beschikbaar is namelijk nog van plek wisselen (mocht je dat willen).

Let op: Logeren bij de Boswachter inloggegevens
Voor het aanmelden op de zuil heb je je inloggegevens nodig (let op: dit zijn andere gegevens dan van je Natuurkampeerkaart). Check thuis voor vertrek je inloggegevens nog even op Mijn Logeren bij de Boswachter en vraag indien nodig een nieuw wachtwoord aan via Wachtwoord vergeten. Zo voorkom je stress aan de zuil en kan je verblijf op het kampeerterrein relaxed beginnen.

Wanneer je je hebt aangemeld, ontvang je een sticker. Hang deze zichtbaar aan je kampeermiddel. Zo ziet de boswachter wanneer hij of zij langskomt dat je aangemeld bent.

Kan ik mijn plek wijzigen via de zuil?

Wanneer er nog kampeerplekken vrij zijn voor de periode dat je verblijft, kun je op de zuil inderdaad nog van plek wijzigen.

Log hiervoor in op de zuil en volg de stappen.

Lijkt het alsnog er nog een plek vrij is, maar kun je deze toch niet kiezen? Dan komt de vrije periode van deze plek niet overeen met de duur van jouw verblijf.

Mag mijn auto bij de tent of caravan staan?

Nee, op een natuurkampeerterrein staan de auto’s niet naast de tent of caravan, maar op de parkeerplaats. Op de dag van aankomst en vertrek mag de auto op de kampeerplek staan voor het uit- en inladen van je kampeerspullen.

Help, op de door jou gereserveerde voorkeursplek staat een andere gast. Wat nu?

Kijk of je de gast kunt aanspreken en hij of zij de plek voor jou kan vrijmaken. Misschien hebben ze verkeerd op de plattegrond gekeken of dachten ze dat de plek beschikbaar was. In veel gevallen lost het 'probleem' zich op die manier wel op.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de boswachter of ons Klant Contact Center, bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur op 030-6977749

Het telefoonnummer van de boswachter kun je vinden op de boekingszuil op de contactpagina.

Koken en stoken op het kampeerterrein

Mag ik barbecueën?

Op Nieuw Soerel, Drie, Zanderdennen, Groesbeek, Cokse Heide en Lange Paal mag je niet koken/barbecueën op kolen of briketten. Op de andere terreinen is het toegestaan, tenzij anders aangegeven op het terrein. Vanwege mogelijk natuurbrandrisico kan dit ieder moment veranderen. Als je mag barbecueën, dan gelden de volgende regels:

  • Er moet toezicht zijn van een meerderjarige;
  • De barbecue moet minimaal 30 cm boven de grond staan en geen brandplekken op de grond veroorzaken;
  • Gebruik geen licht ontvlambare vloeistoffen bij het aansteken van de barbecue, zoals benzine, spiritus, petroleum e.d.;
  • Zorg dat er een emmer water in de buurt van de barbecue staat;
  • Je mag de barbecue alleen gebruiken voor het bereiden van voedsel, niet als stookplaats;
  • Blus na afloop de nog smeulende resten met water.

Mag ik een vuurtje maken op de kampeerplek?

Je mag alleen een vuurtje maken op de kampeerplek tijdens het winterkamperen: op de Veenkuil, de Vlagberg en Borger. Dit mag alleen als je de kampeerplek en het gras niet beschadigt. Het is niet toegestaan om het as in het bos achter te laten. Lees hier de tips.

Op andere terreinen buiten het winterseizoen is iedereen van harte welkom om vuur te stoken in de vuurhut of vuurplaats.

Mag ik een vuurkorf of een houtkacheltje gebruiken tijdens het winterkamperen?

Ja gedurende het winterseizoen (van 1 november tot 30 maart) is het toegestaan om een op hout gestookte warmtebron te gebruiken, mits je de kampeerplek en het gras niet beschadigt (het is niet toegestaan om het as in het bos achter te laten).

Op het kampeerterrein

Is er warm water en moet ik daar voor betalen?

Op alle kampeerterreinen is warm water aanwezig. Je hoeft hier niet extra voor te betalen.

Ik heb een elektrische auto, waar kan ik deze opladen tijdens mijn verblijf?

De natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer hebben momenteel geen oplaadpalen. Ga naar oplaadpalen.nl voor de openbare laadpalen in Nederland en kijk waar de laadpalen in de buurt van jouw kampeerterrein zijn. Het is verboden om je auto op te laden aan de stroompunten op het kampeerterrein.

Elektriciteit op de terreinen

Op een groot deel van de terreinen is elektriciteit bij te boeken. Het is aan te raden om een lange elektriciteitskabel mee te nemen, 20-50 meter en een CEE stekker (3 polig) om deze aan te kunnen sluiten.

Waar kan ik mijn mobiele telefoon opladen?

Als je geen plek met stroom hebt gereserveerd, is er in het sanitairgebouw meestal wel een stopcontact. Daarnaast zijn er op sommige terreinen ook kluisjes waar je, je mobiele aparaten kunt opladen. Uiteraard is dit wel op eigen risico.

Is er toiletpapier aanwezig?

Op de meeste terreinen is geen toiletpapier aanwezig.

Is er een stortplaats voor het chemisch toilet en schoon water?

Ja op deze terreinen is een stortplaats voor je chemisch toilet en kan je schoonwater tappen.

Is er WiFi?

Nee, op de kampeerterreinen van Staatsbosbeheer is geen WiFi aanwezig.

Mag mijn caravan of tent blijven staan als ik er een paar dagen niet ben?

Nee, het is niet toegestaan om je kampeermiddel onbeheerd achter te laten.

Hoe maak ik mijn tent vast aan het kampeervlot of boomplateau?

Er zit bevestigingsmateriaal op het vlot op het kampeervlot en het boomplateau op kampeerterrein de Veenkuil.

Zijn er voorzieningen voor mindervaliden?

In de basis zijn er geen extra voorzieningen voor mindervaliden op onze terreinen. Wel is er op een aantal terreinen een invalidetoilet aanwezig.

Is er toezicht?

In het hoogseizoen probeert de boswachter gemiddeld 1x per dag aanwezig te zijn. Hij of zij is ook telefonisch bereikbaar. Het nummer staat op het informatiepaneel.

Is er een winkeltje?

Nee, op onze kampeerterreinen zijn geen winkeltjes.

Is er verlichting op het terrein?

Er is langs het pad en bij het sanitairgebouw minimale verlichting aanwezig.

Kan ik in de buurt een fiets huren?

Dit wisselt per kampeerterrein, Google 'fietsverhuur' in dichtstbijzijnde plaats.

Worden er activiteiten georganiseerd?

Dit verschilt per kampeerterrein. Kijk op het informatiepaneel of informeer bij de boswachter of het Buitencentrum van Staatsbosbeheer. Op onze website staat per terrein een link naar het gebied en de activiteiten die je daar kunt vinden.

Is er bagagevervoer mogelijk?

Op de Waddeneilanden regelen nagenoeg alle fietsverhuurbedrijven ook het vervoer van bagage naar het kampeerterrein.

Mag ik alle soorten huisdieren meenemen tijdens mijn verblijf?

Op 19 kampeerterreinen is het toegestaan om je huisdier mee te nemen, onder huisdieren verstaan wij honden en katten. Huisdieren zijn echter niet toegestaan op de trekkersvelden.

Wat kan ik doen als ik een teek heb opgelopen?

Door de ligging van onze natuurkampeerterreinen in de natuur heb je meer kans een tekenbeet op te lopen.

Lees vooraf wat u kunt doen op de site https://www.tekenradar.nl

Hoe worden de reviews verwerkt op logerenbijdeboswachter.nl?

Iedereen die overnacht op een van onze natuurkampeerterreinen, ontvangt na afloop van het verblijf een mail met een uitnodiging om een review achter te laten over het kampeerterrein. In de review kan je cijfers geven voor verschillende onderdelen (prijs/kwaliteit verhouding, ligging en omgeving, staat van sanitair, rust en ruimte) en een cijfer voor algemene indruk. Daarnaast kan je de review aanvullen met tekst. De cijfers en de tekst worden bij het kampeerterrein op de website geplaatst. Op deze manier kunnen toekomstige kampeerders jouw ervaringen en die van anderen lezen. En kunnen de boswachters zien hoe jij en anderen jullie verblijf ervaren hebben.

Bij het plaatsen van de reviews maken we gebruik van een reviewscanner. Deze scant de reviews op bijv. scheldwoorden en bepaald taalgebruik. De reviews die door de scanner komen, worden automatisch op de website geplaatst. De reviews die niet door de scanner komen, worden handmatig gecontroleerd. Van de gecontroleerde reviews worden de meeste alsnog op de website geplaatst. Alleen reviews die grof en niet relevant zijn worden niet geplaatst.

Heb je een review geplaatst en verschijnt deze niet meteen op de website? Dan kan zijn dat de reviewscanner iets gedetecteerd heeft. De reviewscanner werkt met AI (Artificial Intelligence) en is zelf ook nog lerende over welke reviews eruit gefilterd moeten worden. Soms is de scanner dan nog iets 'te streng' en worden ook reviews waar niets geks in staat doorgestuurd om handmatig gecontroleerd te worden. Daarom kan het soms zijn dat je review pas na een paar dagen op de website verschijnt.

Op de website staan per kampeerterrein de gemiddeldes van de uitgedeelde cijfers, en per review de tekst en het cijfer van de algemene indruk. Mocht je hier vragen over hebben, mail dan naar logerenbijdeboswachter@staatsbosbeheer.nl.