Aanmelden op je eigen telefoon

Van aanmeldzuil naar online receptie

De aanmeldzuilen op de kampeerterreinen zijn verouderd. Ze hebben steeds meer storingen en dat zorgt voor irritaties bij gasten en extra werk voor boswachters. Daarom is er besloten om afscheid te nemen van deze zuilen en na de jaarwisseling over te gaan op een toekomstbestendige oplossing: een online receptie op je eigen telefoon.

Scannen van QR-code

Bij aankomst op het kampeerterrein kan je bij het informatiepaneel een QR-code scannen, of je opent je browser en vult het internetadres zelf in. Vervolgens kom je in dezelfde omgeving als die je gewend bent van de zuil, maar nu op je eigen telefoon. Je kan je er aanmelden, een boeking maken, een trekkersplek boeken of je boeking wijzigen. Als je op het terrein een boeking maakt of trekkersplek boekt, dan kan je ter plekke met je bankieren-app of creditcard betalen. In de toekomst gaan we de online receptie aanvullen met informatie over het natuurgebied, wandelroutes, tips van de boswachter, etc. Een echte online receptie dus, waar je ook terecht kan als je ideeën zoekt over wat je kan doen in de omgeving.

27400-Logeren-bij-de-boswachter,-Cokse-heide@Nander-de-Wijk---Studio-Haviq

Internet op het kampeerterrein

We begrijpen het al: "Maar op sommige terreinen heb je amper bereik!" Daarom voorzien we alle kampeerterreinen de komende maanden van beperkte wifi. Precies genoeg om je aanmelding te doen of je boeking te betalen via je bankieren-app. Kan je daarna weer offline genieten van je kampeervakantie.

Veelgestelde vragen

Toen we jaren geleden overstapten van de ijzeren hein naar de aanmeldzuilen, was dat voor sommige kampeergasten even wennen. Niet iedereen had toen een e-mailadres of wilde er één aanmaken. Daarom verwachten we ook nu, bij de overgang van aanmeldzuil naar eigen telefoon, dat het voor sommige gasten even zoeken kan zijn. We staan klaar om iedereen stap voor stap te helpen, zodat kamperen in de natuur voor iedereen mogelijk en toegankelijk blijft.

Hierbij alvast wat veelgestelde vragen:

Ik kan geen QR-code scannen?
Op de terreinen hangen ook de url’s van de online receptie die je zelf in kan tikken in je browser.

Ik heb geen bankieren-app?
Heb je geen bankieren-app? Zorg dan dat je thuis al je reservering maakt via logerenbijdeboswachter.nl. Dan hoef je op het kampeerterrein geen bankieren-app te gebruiken. Ook kan je met creditcard betalen.

Ik ben op het kampeerterrein en het lukt me niet om een boeking te maken?
Mocht het niet lukken om op het kampeerterrein een boeking te maken, dan kan je doordeweeks tijdens kantooruren contact opnemen met het klantcontactcentrum via 030-6977749. Lukt het ’s avonds niet of in het weekend? Neem dan contact op met de boswachter. De boswachter blokkeert je plek en de financiële afhandeling wordt dan later opgepakt door het klantcontactcentrum.

Kan ik m'n tablet gebruiken om de QR-code te scannen?
Ja, dat kan. Je kan je tablet dan gebruiken om je aan te melden op het kampeerterrein. Maar als je een boeking wil maken (een reguliere boeking of een trekkersplek) moet je met een bankieren-app op datzelfde toestel kunnen betalen. Dus als je geen bankieren-app op je tablet hebt staan, gebruik deze dan niet voor het maken van een boeking op het kampeerterrein.

Ik heb een scanner van de Rabobank die ik moet gebruiken bij overboekingen. Moet deze mee naar het kampeerterrein?
Bij online betalingen boven een bepaald bedrag moeten sommige gebruikers van de Rabobank hun kaartlezer gebruiken. Inmiddels kan je ook zonder scanner bij de Rabobank je bankzaken doen. Stel dit dus in, neem anders toch je Rabo Scanner mee of boek alvast je plek via logerenbijdeboswachter.nl.

Help!

Heb je vooraf al vragen? Neem contact op met ons klantcontactcentrum. Ze zijn doordeweeks tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar via 030-6977749 of mail ze via logerenbijdeboswachter@staatsbosbeheer.nl.